12 Ekim 2013 Cumartesi

Hobi Defterlerim - Tuttuğum Defterler


Bir önceki İnternet Günlüğüm #2 - Ekim adlı yazımda, yakın zamanda Hobi Defterlerim ile ilgili bir yazı yazacağımdan bahsetmiştim. Bu yazı işte o sözünü ettiğim yazı...


Resimdeki defterler şu andaki kullandığım defterlerim. Birçok blogda görüp severek okuduğum Defterlerim yazılarına karşılık, bende Hobi Defterlerimden bahsedeyim istedim. :)

Benim için yazmak, yazmayı iyice öğrenip aktifleştirdikten sonra var olmaya devam etti olduğunca. İlk başlarda bulduğum kağıtlara yazar oldum, sonra günlük tutmaya başladım. Küçüklüğümde ilk günlüğümün ailem tarafından alınması ile daha aktif şekilde başladı aslında.

Sanırım 4. sınıfa gidiyordum ilk günlüğümü tutmaya başladığımda. Bana çarşıya giderlerken ne istiyorsun diye sorduklarında, bir zaman sık sık günlük istiyordum. "Günlük alın bana, günlük yazacağım." dediğimi hatırlıyorum. Bir gün bana çizgi film karakterli bir günlük aldıklarını ve çok sevindiğimi de hatırlıyorum. :)

Keşke o günlüğümü hala saklıyor olsaydım, ama neyse ki ondan sonraki günlüğüm duruyor. Sonrasında bu alışkanlık sürdü gitti işte, katlanarak hem de. Sevdiğim kişilerin sözlerini yazdım bulduğum yerlere, izlediklerimden beğendiklerimi yazdım... Kısacası bu yazımda yazmaktan hoşlandığım defterlerimi sizlerle paylaşacağım.



Küçük defterlerimden başlayalım önce dedim. Gri defteri kitap notlarımı yazmak için kullanıyorum. Okuduğum kitaplardan beğendiğim bölümleri alıntı olarak yazdığım, izlediğim filmlerden alıntıları veyahut okuduğum ve beğendiğim şiirleri yazdığım defter diyebiliriz. :) 

Kırmızı defteri de not almak için kullanıyorum. Yine okuduğum kitaplarımda sevdiğim bölümün bulunduğu sayfaları ve sevdiğim sözleri not ettiğim, veya telefonumdan ilk geçirdiğim yer olabiliyor bazen kendisi. Yanımda bulundurmaya çalıştığım not defterlerimden biri yani...

Bir de burada resmi olmayan 2 tane küçük not defterim var. Onlar da her türlü plan ve programlarımı içermekteler. Klasik not defteri kendileri...


Bu resimde de; sağ taraftaki arabalı defter, bu yaz tatilinden döndüğümde kuzenimden hediye geldi. :) Anlarımı, anılarımı ve eskilerden anımsadıklarımı yazdığım defter olarak terfi ettim. 

Gri deftere gelince, onu da bu sene eniştem getirmişti. Sene sonlarında bankalar işyerlerine ajandalarını bırakıyorlar ya... Ben bazı bankaların ajandalarını çok seviyorum. Bu ajanda da o sevdiğim ajandalar arasına girdi. Kendisini kullanamıyordum bu yaza kadar. Biraz kıyamadığımdan biraz da ne yapsam bilemediğimden. Sonra kararımı bu yaz başında verip; Günlüğüm olması için terfi ettim. 

Bu yaz başında elimde yazmaya başlayamadığım defterlerdi hepsi, günlük olarak terfi ettiğim kuzenimin aldığı defter haricinde. Eve dönene kadar vakit bulamıyordum sadece. Eve dönünce bir de rahatsızlanınca hiçbir şey yapamamıştım bir süre. Yaz tatili başlayıp biraz toparlanınca, defterlerime döndüm böylece... Şimdi olduğunca elimin altında tutuyorum. :)


Üstteki resimdeki Hipp yazılı defter, belki 3-4 senedir bende... Bir akrabamız Hipp markasıyla çalışırken, kalemini ve bu küçük not defterini getirmişti. Ama kendisine kimi zaman yazmak için kıyabiliyorum, çoğu zaman da kıyamıyorum. Not defteri olarak kullanıyorum çoğunlukla. Aşağıdaki fotoğrafta içi de görünüyor. Sebebini anlarsınız neden kıyamadığımı.

Soldaki defterde bu yaz, Oriflame'ın danışmanlarına sunduğu fırsatlardan aldığım defter. İçini daha güzel beklemiştim aslında, bildiğiniz çizgili defter kıvamında. Bende kendisini blog yazılarım hakkında not tutarım diye ayırdım kenara ama yazmaya başlayamadım henüz... Başka bir not defterlerimden birinde bloğumla ilgili notlar tutmaya devam ediyorum.


Yukarıdaki resimde sağdaki defterin içi aynen böyle. Şu filin üzerine yazı yazmaya kıyamıyorum. Bu defteri daha güzel bir şekilde değerlendirmeliyim bence. :)


Ve son 2 defterimize gelirsek; Sağdaki Viko ajandası, Ablamın 2013 yılına ait getirdiği ajanda. İçi sırf 2013'e özel havası vermiyor. Bildiğiniz defter kıvamında ve çok güzel. Kendisini aslında ders defteri niyetine kullanmaya başlamıştım bu sene başında. Sonra vazgeçtim çok yol almadan, şimdi dil çalışmalarım için kullanmak niyetim. Bir de birkaç bölüme ayrılmış durumda olduğu için, sırf dil değil ufak tefek yazılarımı da yazma niyetindeyim bu deftere...

Pembe defterime gelince de, O da sağlığımla ilgili ve egzersiz planım ve sağlık gidişatım ile ilgili notlar tuttuğum bir defter. 2 senedir bu konuda planlı olmam gerektiğini anladığım için, bu defteri yazmaya başladım. Ben planlı çalışmayı birkaç senedir seviyorum ve notlarımı tutmaya devam ediyorum. Umarım planlar hep iyi gider... :)



Defter tutmayı seviyorum, onları saklamayı ve bazen gizli yerlerinden çıkarıp okumayı, kendimden bir şeyleri yeniden okumaya bayılıyorum. Bu sanırım ben hayatta oldukça sürdüreceğim bir gelenek. Ancak defterleri nerelere koyacağımı bilememek kötü bir şey işte. Bir an önce bana bir kütüphane gerek! 

Sizlerde defter tutmayı sever misiniz? Neler için defter tutarsınız? Benim gibi saklama meraklısı mısınız sizde yoksa? :) Ne güzel, ne güzel... 


Beni okuduğunuz için teşekkür ederim, Sevgilerimle... :)

2 yorum:

  1. Merhaba bloğunuzu okudum elinize sağlık. Sizin gibi bir defter koleksiyoncusunun Türkiyenin en iyi defterlerini koleksiyonunda bulundurmaması bence büyük defterlerimizi bir gözden geçirin ve koleksiyonunuza katmanızı tavsiye ederim farkı göreceksiniz ve yine bloğunuzda değerli yorumlarınızı görmek isteriz :) http://www.lecolor.com.tr/
    sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, pek koleksiyoncu sayılmam ama defterleri seviyorum Sitenize az önce baktım, güzel defterler var. Yorumunuz için teşekkür ederim, ihtiyacım olduğu zaman alıp değerlendirmeyi bende isterim. Sağlıcakla... :)

      Sil

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...