13 Kasım 2013 Çarşamba

Sezen Aksu Modundayım Bu Ara


Evet, başlıkta da dediğim gibi; Sezen Aksu modundayım bu ara. Bunun sebebini ve nasıl olduğunu anlatacak olursak; geçen odamdaki masaüstü bilgisayara oturduğumda, eski bir Sezen Aksu albümünü dinlemem ile başladı bu durum. Bilir misiniz, benim en sevdiğim albümlerdendir Sezen Aksu'nun Şarkı Söylemek Lazım albümü. Mesela sayılı albümlerimden biri o albümdür. Ah, yine dinleyesim geldi şimdi... :)




Ne diyordum; Sezen Aksu modu diyordum en son... Sezen Aksu benim sevdiğim sanatçılardan biridir. Geçen dediğim gibi odamdaki masaüstü bilgisayarı açıp biraz takılırken akşam vakti, Sezen Aksu'nun Şarkı Söylemek Lazım albümünü dinledim. Sanırım dinlemeyeli olmuş biraz. Kasetten dinlerdim eskiden, artık bilgisayardan dinliyorum mecbur. Kaset çalarımız bozulmasaydı hala kasetten dinleyebilirdim aslında. Kaset-Çalar ne güzel bir şeydi zamanında...


Şimdi ara ara, bazı dakikalar Sezen Aksu modum beni dürtüyor, bir Sezen Aksu açıp dinleyesim geliyor. Yine böyle bir moda girerken 2 gün önce falan, Youtube'da O Kadın filmine rast geldim. Evet, bir bakıma izledim yazısı gibi de oldu bu yazı... Neyse denk geldiğim O Kadın filmini izlemeye koyuldum birden gece vakti, Sezen Aksu şarkıları içeren enfes bir film. Aslında film tadında, Sezen Aksu şarkılarının bir araya getirilerek yapılmış uzun bir klip de denilebilir. :) Gece gece de güzel gitti doğrusu...


Filmin başrolünü Selin Demiratar oynuyor, Tardu Flordun da esas adamımız rolünde. Anlatanlar rollerinde de; Nefise Karatay ile Erol Günaydın var... Diğer oyuncular da, üst afişte görüldüğü gibi; Burak Hakkı, Başak Sayan, Şebnem Dönmez, Burhan Öçal... İzlemenizi ve müzikle filmin bütünleşmesinden doğan güzelliği doya doya yaşamanızı tavsiye ederim, tabii Sezen Aksu şarkıları seviyorsanız... 


Diyeceksiniz ki; Sezen Aksu modunda olmak nasıl bir şey? Şöyle ki; bu sıra sürekli kafamda Sezen Aksu şarkıları çalıyor mesela, şarkıların etkisinde epey dalabiliyorum bazen. Duygusal moda daha da yatkınım bu sıra yani, tüm bunlardan ötürü. Sezen Aksu'nun şarkılarında ve sesinde başka bir tını var; hem rahatlatan, hem de içinizdeki hüznü dışa vurmanıza yardımcı olan. Hüznü dışa vurmak sadece ağlamak olarak değil, Sezen Aksu şarkılarını söyleyerek de içinizdeki hüznü atabilirsiniz. Bu bazı şarkıların ve şarkıcıların etkisinde gelişebilen bir durum...


Kısacası; kafamda Sezen Aksu'nun bir Dansöz Dünya şarkısı çalıyor bu ara, bir de Herkes Yaralı... Aslında dünyayı ve hayatı anlatan iki şarkı ikisi de. Şarkı Söylemek Lazım şarkısı var tabii bir de... Bu sıra çevremde içindeki yaralı çocuğa göre davranan çok kişi varken hem de... 

Not; Aşkım Kapışmak'ın tabiri ile yaralı çocuk, yaralı olduğunuz yanınız anlamına geliyor. Bugün kendisi Show Tv'de Gülben Show'da idi ve çok güzel bir programdı... :)

Yazımı bitirirken, Sezen Aksu'nun Herkes yaralı şarkısını paylaşarak susmak istiyorum. Ve bir yandan da, "O zaman şarkı söylemek lazım, avaz avaz" diyorum. Arada çekinmeyin, avaz avaz şarkı söyleyin, feci dinlendiriyor insanı...


Sevgilerimle, Sezen Aksu'ya ve sanatına da saygılarımla... :) - Sezen Aksu - Herkes Yaralı...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...