7 Mart 2014 Cuma

Sırası Gelmişken...


Sırası gelmişken, ve ben kendimi toparlamışken yazma vaktidir dedim. Bugün diyeceklerim var, gün bitmeden. Birkaç gündür yazamadım hüzn-ü sebebimden ötürü. Bu konuda daha fazla konuşmayacağım. Ancak okumamış olanlar varsa o yazılarımı, burada ve buradaki yazılarımdan okuyabilirler... :)

Bu sıralar, elimde 1 aydır sürünmekte olan kitabım Muhteşem Gatsby ile ve defterlerimle uğraşıyordum. Ve nihayet dün gece uyku öncesi vaktimi Bay "Muhteşem Gatsby" için ayırdım. Ve uyumadan önce bitirip, içimi rahatlattım. Bugün-yarın diğer kitaplarıma dönebilirim artık. Ve bir daha da elimde sürünen kitap olursa, daha kısa sürede bitirmeye çalışacağım, olmuyor böyle... :)



Cuma günü bitmeden aklımdakileri ve içimdekileri söylemek istiyorum bugün. Geçenlerde Olmuyorsa Zorlamayacaksın demiştim. Hala sözümdeyim... Ama bu bazı durumlarda olasılık olarak bile görmek istemediğiniz durumlarda geçerli değil tabii ki. Aslında olmayacağını gördüğünüz halde, zorladığımız şeyler için geçerli...

Aklımda hayallerim, isteklerim, çabaladığım şeyler var; uğrunda başarabileceğimi düşündüğüm şeyler bunlar. Kendimi bildiğim, kendimi tanıdığım ölçüde devam edebileceğimi biliyorum... Hani bazen insan bir dönemde iken, karşısına belirli sözler çıkar; bulunduğu duruma uygun... Bulunduğum duruma ve hayallerim uğruna çalışırken karşıma böyle şeyler çıkıyor benimde bu sıra yine...

Öğüt tarzı bu sözlerden birini Uğur Koşar'dan duydum mesela. Gülben Ergen'in programında geçen hafta Uğur Koşar konuktu. Dedi ki; Allah duasında ısrarcı olanı sever. :) Çok doğru ve güzel bir laf...

İnsan yapmak istediğinde ısrarcı olduğu kadar, başarıya ulaşabilir bir noktada. Bu birçok başarıda böyledir. Olmuyorsa da zorlamamak gerekir tabii sonrasında... :) Şöyle bir söz de vardı bu konuyla ilgili, çok sevmiştim;

"Kişinin hayal gücüyle düşlerinin gerçekleşmesi arasındaki mesafe, yalnızca onun yoğun isteğiyle aşılabilir." Bu da Halil Cibran'ın sözü... :)

Aslında istediklerimde yeteri kadar ısrarcıyım biliyorum. Ama bazen insan desteklenmeye ve yüreklendirici sözler duymaya ihtiyaç duyuyor. Bu isteğim; kendime inanmadığından değil de, olmak istediğim yolu daha da düşünmemi sağladığından... Yanımızdakilerden aldığımız desteğin yanında, kendimizi gerçekleştirme yolunda bazı öğütlerin yeri büyük benim için... :)

Böylece bitirmeli artık bu yazıyı... Demek istediğim, devam ediyorum hayallerimi gerçekleştirmeye. Ben hayallerimi gerçekleştirmeye çalışıyorum, her hayalimi gerçekleştirirken biraz da kendimi gerçekleştirdiğimi biliyorum. Umarım başaracağım, kendime ve hayallerimi gerçekleştireceğime inanmaya devam ettikçe...

Kendini Gerçekleştirmek; psikolojide insanın kendini ifade etmesidir... İnsan kendini ifade etmek istediği yönde ilerler ve başarıya veya kendince istediğine ulaşabilmişse, kendini gerçekleştirmiş demektir. Kendini gerçekleştirmek, hedefine ulaşmak isteyen kişi, hedefine giden yolları takip eder. Hedefinden saptıran yolları tercih etmez... (Benim anlatımım ve bildiğimle Kendini Gerçekleştirme'nin tanımı) :)

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...