6 Mayıs 2014 Salı

Filmi Olan Kitaplar #5 - Muhteşem Gatsby


Bu yazıdan önceki ilk 4 yazımı okumak isterseniz;

Filmi Olan Kitaplar #1 - Alacakaranlık Efsanesi İçin buraya tık tık

Filmi Olan Kitaplar #2 - Zaman Yolcusunun Karısı İçin buraya tık tık

Filmi Olan Kitaplar #3 - Bir Düş İçin Ağıt İçin buraya tık tık

Filmi Olan Kitaplar #4 - Göçebe İçin buraya tık tık...


Bu yazımın konusu ise Muhteşem Gatsby kitabı ve filmi... :)



Kitap benim için biraz zorlu bir kitap olmuştu. Odaklanana kadar pek zorlanmıştım, ancak ortalarında kitaba sarılabilmiştim. Kitap eğlence dünyası halinde olan New York ve New York'un saygın ve gözde zenginlerinden bahsediyor. Bu saygın zenginlerin içinde biri var ki, bu gözdelerin en çok konuşulanı ve en büyük partilere ev sahipliği yapanı; Bay Gatsby... Bay Gatsby'nin hikayesine dahil olmuş Nick Carraway'in ağzından anlatılıyor, Kitap ve Film... 

Nick Carraway anlatıyor, New York'un gözde eğlence mekanı hallerini. Ta ki; yan komşusu olan Bay Gatsby ile tanışıp, onun hayaline kavuşmasına yardım edene kadar... Herkes Muhteşem Gatsby diye ansa da, gerçek hayatını ölene kadar kimse öğrenemese de, ömrü boyunca tüm New Yorklular geliyor partilerine... Ve aslında herkes yanlış biliyor hayatını, Nick hariç...

İşte bu anlattığım çerçevede bir aşk hikayesi çıkabilir mi hiç bilemedim. Ancak bir aşk hikayesi çıktı kitabın içinden. Ama bir türlü sorularımı tamamlayamadım, eksik kaldı biraz kafamdaki hikaye kitabın anlatımıyla. Gözümde canlandıramadığım birkaç nokta vardı çünkü. Ama filmle kitap gözüme daha güzel göründü, ve bazı noktalarda da anlatılmak istenen buymuş ve iyiymiş dedim. :) 

Başta zorlanmış olsam da, okunmasını tavsiye edebileceğim bir kitap. Değişik ve güzel yine de... :) 


Filmine Gelecek Olursak;

Filmini nihayet bu Pazar (04.05.2014) izleyebildim, kitabı 1 ay kadar önce okumuş olmama rağmen...


Filmde karakterler için seçilen oyuncular benim çok hoşuma gitti. Kitapda anlatılanlar ile bu kadar güzel büyütülebilirdi dedim. Ben böyle hissettim en azından. :) 


Gatsby rolünü üstlenen Leonardo Di Caprio idi, ki bu seçimi hiç beklemiyordum. Ben filmi afişine dahi bakmadan açtım. Bu daha süpriz ve daha heyecanlı oldu benim için. :) Bu sahne Gatsby'nin ilk göründüğü sahne filmde, Nick ile ilk karşılaştıkları sahne yani...


Şu hareket, duruş ve oyunculuk beni benden almıştı resmen. Leonarda Di Caprio'nun Bay Gatsby karakteri için biçilmiş kaftan olduğunu gördüm resmen... :)


Nick Carraway rolünü üstlenen kişi ise, SpiderMan karakteri ile hatırlayacağınız Tobey Maguire. Valla ne yalan söyleyeyim, Hikayeyi anlatabilecek başka güzel kişi olabilir miydi bilmiyorum. Karakter seçimleri beni benden aldı. :) 

Hikayenin asıl kızı da Carey Mulligan'dı. Altın Saçlı Kız dediklerine uygun olabilecek, karakterin saflığını ve güzelliğini anlatabilecek bir karakter seçimi olmuş... :) Sanırım tek beğenmediğim karakter seçimi, esas kızın yakın arkadaşını oynayan kişiydi. Ancak ona da izleye izleye alıştım diyebiliriz. O kız da; Elizabeth Debicki idi...

Fazla bilgi bile verdim bence. Fikrimi söyleyeceğim son nokta; filmde beni etkileyen sahneyi söylemek olacak...

Beni en etkileyen sahne; sapasağlam ve güçlü konumda iken her partisine koştura koştura gelen onca kalabalıktan, ölümüne tek bir kişinin dahi gelmediği o sahneydi. Kitapta da burası tüylerimi ürpertmişti... O kadar zengin olupta tek bir dostunun olmaması, hiçbir şekilde yaşamamak demek bir bakıma. İşte bunun olmasını istemezdim... 


İşte böyle, bir Filmi Olan Kitaplar yazımın daha sonuna geldik. Bu yazımın konusu Muhteşem Gatsby kitabı ve filmiydi. Ve benim için kitaptan sonra filmi izlemek, hikayenin bana göre boş kalan yerlerini zihnimde doldurmama sebep oldu. Film mi Kitap mı diye sorulacak olunursa, kesin bir cevap veremem doğrusu. İkisi de tamamlayıcıydı çünkü benim için. :) 

 Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...