30 Haziran 2014 Pazartesi

Okudum - William Shakespeare- Toplu Öyküler 1


* Bu bir Okudum yazısıdır... :)


Sonunda bir kitap bitirebilmiş olabilmemin mesudluğunu yaşıyorum bugün. Evet vizeler-finaller derken geçen zamanda fırsat bulamamıştım kitaplarımı okumaya. Bugün en sonunda kitaplarıma kucak açtım...

Dün bitirecektim aslında Shakespeare'ın bu öykü kitabını ama, elime almaya fırsat bulamadım. Bu sabah elime alıp, son 4 hikayeyi de bitirerek sonunda bu kitabın yazısını yazma şerefine eriştim. Elimdeki diğer yarım kitaplarıma da el attım, hepsini dizeceğim kitaplığıma bitirmiş olarak inşallah... :) 

Willam Shakespeare'ın bu kitabı, Shakespeare'ın Fantastik öykülerinin ve tiyatro oyunlarının bir kısmını içeriyor. İçindeki öykülerin isimleri sırasıyla şöyle; 

Fırtına
Bir Yaz Gecesi Rüyası
Kış Masalı 
Kuru Gürültü
Size Nasıl Geliyorsa
Veronalı İki Centilmen
Venedik Taciri
Cymbeline 
Kral Lear 
Macbeth

Doğrusu fantastik hikayeleri ve romanları, güzel kurgulanmış olduktan sonra seven ben; bu hikayeleri beğendim. Ancak çeviride çok hatalar vardı, o yüzden anlatım olarak beni zorlayan bir kitap oldu. Şöyle ki; bir paragrafta hem -miş'li geçmiş zaman hem de geniş zaman kullanılıyor. Ard arda değişebiliyor. Ve anlatım daha çok tiyatro tarzı bir anlatıma kayıyor çoğu zaman. Bu beni yordu sürekli ve ister istemez bitirmek için elime almak bu açıdan zor oldu. Bunun dışında hikayeler çok güzeldi... :)


Kitaptan en çok sevdiğim hikayeler; Bir Yaz Gecesi Rüyası, Cymbeline ve Macbeth oldu... Bir Yaz Gecesi Rüyası adlı hikaye ve tiyatro oyununun filmi var bende, William Shakespeare'in tiyatro oyununun filmi olduğunu bildiğim için almıştım zamanında çok merak ederek. Bu yaz izlemek kısmet olur sanırım... 

Ve özellikle de Macbeth'i merak ediyordum kitabı elime aldığımdan ve içindekiler kısmındaki Macbeth'i gördüğümden beri... Sebebi ise şuydu; Çok Güzel Hareketler Bunlar'da, ünlü tiyatro oyunlarından biri olan Macbeth'in parodisini izlemiştim seneler önce ve çok beğenmiştim. İzlediğim parodinin gerçeğini okumak çok güzeldi. :)

Bugün bu yazıyı Çok Güzel Hareketler Bunlar'ın Macbeth skecini sizlerle paylaşabilmek için de yazdım... İlk defa izleyecekler için de, benim gibi izleyip de tekrar izlemek isteyenler için de skecin bulunduğu bölüm burada. :) Sizin de izleyip beğeneceğinizi düşünüyorum. Hikayeyi bilmiyor olabilirsiniz benim gibi bazılarınız, ama izleyince gerçeğini okumuş kadar oluyorsunuz... :) 

Böyle bir okudum yazısı oldu bu da. 
Sevgilerimle... :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...