27 Haziran 2014 Cuma

Sağlıklı Beslenme Ve Yaşamak Üzerine - #3


Sağlıklı Beslenmek Üzerine Yeniden yazmaya başladım burada...

Sonra da; Sağlıklı Yaşamak Ve Beslenmek Üzerine diyerek ilk kez burada yazdım Mayıs'ın sonuna doğru... 

İkinci yazımda, Selülitlerle ilgiliydi... :)

Gelelim 3. yazımıza... :) Bu yazımızın konusu ise, yaz mevsimden ötürü beslenme düzeni değişikliklerim. Ve yaz boyu alışkanlık haline getirmeye çalıştığım düzenlemelerim... :)


Sıcakların arttığı bu zamanlarda, inanın yemek adına ne yediğimi bilemediğim bir döneme girdim yine. Zira sıcaklar geldi, iştahım yine gitti. Sağlıklı beslenme adına yine de kararlar almam gerek diye düşündüm bende ve uygulamaya da çoktan başladım;

- Öncelikle Yumurta hayatımdan yine çıktı efendim. Başlarda yine zorlayayım kendimi dedim, protein alırım diye. Ama olmuyor... Midem bulanmadan yesem bile, baktım ki gün boyunca midemi yakıyor; bende karar verdim bu yaz yumurtayı menemen harici yememeye. Fena da olmuyor, 1-2 haftadır pek rahatım....

- Sıcaklardan yine sanırım, salataya koyulan yağ bile rahatsız etmeye başladı. Bu durum ne zaman geçer demeden, salataya yağ dökmeyi de bırakmaya çalışıyorum bu sıralar. Annem yemekleri yağlı yapan biri değildir, ama geçenlerde yanlışlıkla salataya biraz fazla yağ koymuş. Bu da salatanın yağının bile beni rahatsız ettiği sonucuna varmama sebep oldu... :)

- Suyu bol bol içmeye çalışsam da, bazen unuttuğum oluyor bu sıra. Çünkü havalar aklımızı bile başımızdan alıyor. Baş ağrısı ve boyun ağrısı hat safhaya gelmeye başladı birkaç gündür. Su içmeyi aklımdan çıkarmamaya, beslenme konusunda da bol su içeren gıdalar yemeye özen gösteriyorum. Bir de ramazan başlıyor yarın. Ben ve annem, ilaçlar ve hastalıklar sebebiyle yasak olduğundan oruç tutamıyoruz. Ama tutanlara Allahım kolaylık versin dilerim... :)

- Sonra bir de meyve konusu var ki, elim pek fazla yanaşmıyor onlara dahi... Ki meyve yazın en sevdiğim öğündür benim. Kendime atıştırmalık fikirleri üretiyorum bu sıralar. Mesela, bir öğünüm ya çorba ya da yoğurttan ibaret olurken, bir öğünüm de sadece bir tabak sebze oluyor. Kızartmaya bir süredir yanaşmadığımız gibi, olduğunca da yanaşmamaya çalışıyoruz yine...


Önerilerim; (ki bunlar kendime göre yaptığım ve uyguladıklarımdır) 

Tüm bu saydıklarım, içinde bulunduğumuz yaz mevsimi için dikkat edilmesi gereken unsurlar bence. Kızartmadan ve sıcakla beraber rahatsız edecek yumurta gibi proteinlerden ara sıra uzak durmalı ve içinde su bulunduran yiyecek ve meyvelere daha çok yanaşmalıyız diyorum. 

Bir de yaz mevsiminde benim gibi hiçbir şey yiyemeyenlere de önerim, küçük atıştırmalık öğünler hazırlamak. Yoğurt-ekmek, çorba-salata, mevsim sebzesi ve salata, belki de atıştırmalık meyve öğünü yapabilirsiniz... Ama Ramazan'ın da sıcakların da geldiği bu günlerde, en hafife kaçmamız gerektiğini ve suya daha çok yanaşmamızı öneriyor her beslenme uzmanı ve doktor... Benim bu yaz özellikle vazgeçemeyeceğim yine üç seçeneğim var; biri yoğurt, biri çorba, biri de mevsim salataları... Bu aralar çok ama çok daha dikkat etmek gerek... :) 

Bir Önerim Daha Var...


- Herşey tamam beslenme konusunda, bir de ferahlık konusunu nasıl yapacağımı düşündüm bugün. Sabah kalktığımda feci bir boyun ve baş ağrısı ile uyandım, rahat uyku uyuyamamamın da etkisi büyük tabii ki bu sebeplerin gerçekleşmesinde. Ve terleyemememden ötürü tüm vücudumda gereksiz bir rahatsızlık vardı...

Birinci Yöntem olarak; soğuk bez kompresi yaptım başıma, kollarıma ve boynuma. Burnumdaki çatlak sebebiyle, kanama sorunum da olabilirdi. Soğuk bez kompresi ile, kanama olmadan burnumun ağrısını hemen geçirmiş oldum böylece... 

İkinci Yöntem olarak da; Oriflame'in Optimals serisinin Oxygen Boost Face Mist ürününü öneriyorum... Yani Oksijen takviyeli yüz spreyi... Sıcak havalarda yüzünüze ve boynunuza uygulayarak, oksijen ihtiyacınızı karşılamanızda epey faydalı olabilecek bir ürün. Geçen seneden beri elimde olan bir ürün. Kış gelince, kenarda epey sırasının gelmesini beklemişti, ama bugün epey yardımıma koştu. Belki yazısı gelir bu ve bunun gibi kullandığım ürünlerin. Daha önce bu konulardan fazla bahsetmemiş olsam dahi... :) 

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bugünkü sağlık köşemde söyleyeceklerim bunlar... Umarım okuyup da sıkılmamışsınızdır. Sevgilerimle... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...