6 Haziran 2014 Cuma

Sağlıklı Yaşamak Ve Beslemek Üzerine - #2


Sağlıklı Beslenmek Üzerine Yeniden yazmaya başladım burada...

Sonra da; Sağlıklı Yaşamak Ve Beslenmek Üzerine diyerek ilk kez burada yazdım Mayıs'ın sonuna doğru... 

Şimdi sıra geldi ikinci yazıya. :) 

Ben bu yazı dizimde şunları yazmayı amaçlıyorum; Sağlıklı Yaşamak ve Beslenmek Üzerine duyduğum gördüğüm ve bildiğim şeyleri not almak ve bunları hayatıma ve hayatımıza aklımıza yattığınca en iyi şekilde yansıtmak... :)


Bu yazımızın konusu, Selülitler... :)


Selülitler Hakkında

Yaz gelmesi gerekirken, bir türlü gelemiyor bu sıra. Ama yine de bizler, özellikle de bayanlar, yaz için şimdiden selülitleri giderme telaşına girdik. Portakal yüzeyi görünümdeki selülitlerinden kurtulmak, birçok hanımın hayali. Birçok blog yazısında ve forumlarda da Selülitler ile ilgili yazılara denk geliyorum bu sıra. Benim de derdim selülitlerle, atak sonrası hareketsiz kaldığımdan beri. Yaz gelirken, Selülitlere ve bacak ile kalça bölgesindeki kilolara savaş açma derdindeydim; 1-2 haftadır ki özellikle...


Selülitlere savaş konusunda ilk olarak, Gülben Show'da Eda Taşpınar'ın konuk olduğu bölümde doğal at kılı fırçasını gördüm. Ancak internette araştırdığıma göre bana biraz pahalı geldi. Diğer yandan, kişisel bakım ürünleri satan yerlerde 12-16 tl aralığında başlayan fiyatlarda bulunabiliyormuş. Ama bizim final sınavlarının olduğu haftasonuna kadar (Yani bu haftasonuna kadar) bir Avm'ye gitme ihtimalimiz yoktu. Arka plana atmam gerekti bu at kılı fırçasını...

Onun haricinde, doğal at kılı fırçasının kullanımı basitmiş; Eda Taşpınar'a ananaesinden kalan bir alışkanlıkmış. Vücudun sarkan veya selülit bulunan ya da sarkmasına gerek kalmadan korumamız gereken yerlerini, yer çekimine karşı durmak için, aşağıdan yukarı olarak taramalıymışız. Bu masaj; hem cildin sarkmasına karşı koruyor, hem de kan dolaşımını hızlandırıyor, ki bu da selüliti önleyen şey oluyormuş. Selülit bir dolaşım bozukluğu hastalığı sonuçta... Açıkçası bu yöntem bana ciddi anlamda olabilir gibi geldi...


Daha sonra Doğal at kılı fırçası işi olmayacak diye başka arayışlar içine girdim. Kadınlar Kulübü'nde kese ile aynı masajı yaptıklarını söylemişler. Ve başarılı olan da varmış bu konuda. Bakınız, burada... :)

Bende bu olabilir diyerek annemlere beyaz banyo kesesi aldırdım. Üstteki kesenin aynısı. Ancak fırsat bulup fotoğraf çekemedim ben...

Sabah akşam kuru cilde 5-10 dakika masaj yapmak üzere aşağıdan yukarıya sürterek kullanacağım. Cildim fazla hassas değil şükür. (Hassas olanlar için bu yöntem pek acılı olabilir ve kötü sonuçlar doğurabilirmiş) Ve sonrasında da nemlendirici krem kullanmak gerekliymiş. Benim gibi doğal at kılı fırçasından emin olamayanlar veya pahalı gelenler, öncelikle alternatif olarak kese'yi kullanabilirsiniz. Baktınız etkili geliyor, daha etkili olması için doğal at kılı fırçasını alarak da vücudunuzu tarayabilirsiniz... :)

Bu kese ile masaj yapma konusu bana işe yarayacak gibi geliyor ve tabii ki denemeye devam, işe yarayıp yaramadığını ileride göreceğiz... İş bir tek yediğine ve hareket etmene de bağlı bu vakitten sonra. Ki ben, 1 haftadır bu ikisine de daha çok dikkat etmeye başladım. Velhasıl bu durumdan da bir dahaki yazdığımda bahsetmeye başlayacağım, zira bir hafta geçmedi henüz kullanmaya başlayalı keseyi. Ancak vücutta ferahlama hissedildiği bir gerçek. Etki edeceğine de inanıyorum açıkçası... :)

Bu yazı biraz bilgilendirme yazısı gibi oldu, aslında hissettiğim etkisinden bahsetmeyi de isterdim. Ama ben kullanmaya başlayalı henüz fazla olmadı... :) Peki ya siz, bu kese ve doğal at kılı fırçası meselesini duydunuz mu? Peki ya kullandınız mı? Etkisini gören, bilen veya deneyimleyen var mı acaba? :)

Sevgilerimle.... :)

*Bu yazıdaki resimler, Google Görsellerden alıntıdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...