7 Eylül 2014 Pazar

İzledim - Amelie


*Bu bir İzledim yazısıdır. :)


Dün Amelie filmini izledim. Uzun zamandır izlemek isteyip de, izleyemediğim filmlerden biriydi bu film. Hazır odamı toparlama girişimine girmişken dün, izleyeyim dedim. İzlemek istediğim o kadar çok film var ki, bundan sonra günlük veya haftalık olarak izlemeye devam edeceğim not aldığım filmleri. Biliyorsunuz listem kabarık, bir kısmı da burada. :)

Amelie'yi izledikten sonra "daha önceden izleseymişim keşke" diyecek miyim diye çok merak ediyordum. Çünkü Leon'u izlediğimde herkes kadar etkilenmemiştim. Güzel filmdi, ancak Leon filminde ağlayanlardan değildim ben. Sanırım beklentimi fazla büyütmüştüm Leon için. Beklentim filmde gördüklerimden daha da çoktu... Leon filmi için İzledim yazımı buradan bulabilirsiniz

Amelie'ye gelince, beklentim yine büyüktü ama beklentimi karşıladı Amelie. Güzel bir filmdi. Filmi izlemeden önce müziklerini biliyordum. Filmin Yann Tiersen'in müzikleriyle anıldığını düşünüyordum daha çoğunlukla, bu kadar da güzel olacağını düşünmemiştim...

Film ve oyuncular hakkında bilgi almak için; buraya lütfen... :)


Filmi çok fazla anlatmak istemiyorum aslında ama, film hakkında demek istediklerim var tabii; 

Film hakkında şunu diyebilirim; Amelie Poulain (Audrey Tautou), küçüklüğünden beri kendini gerçekleştirme çabasında olan bir kız. Herkes aynı olmak zorunda değil tezini savunan zevkleri ve doğruları var. Ben şöyle düşünüyorum; Hangimizin yok ki? :)

Bazı filmler sizden bir şeyler ifade eder. Başrol değilse de, yan rollerden mutlak biri. Filmin amacında vardır, izleyene samimi duygular aktarabilmek. Amelie'de bunu gördüm ben. Amelie'de kendimi gördüğüm nokta ise, Amelie'nin hayal dünyası ve hayatına yer edindirdiği doğrularını hayatından eksik etmeyişi. Bazen başkalarına farklı gelse de, doğru bildiğimiz kurgu ve düşüncelerimize inanmaya devam etmeli...

Kendini gerçekleştirmek diye bir deyim vardır, Amelie karakteri filmde bunu gösteriyor aslında bize. Hayata gelen her insan nasıl yaşıyor ve yaşamak istiyorsa, o yönde kendini ifade etme biçimi oluşturur. Hayat boyu mutlu olacağımız şeyler üzerine yoğunlaşıp bunları gerçekleştirme çabasına gireriz. Ve hayallerimizi gerçekleştirdikçe kendimizi gerçekleştirmeye devam ederiz. Amelie, güzel gülümsemesi ile beraber hayata bir şeyler katabilme heyecanı ile dolu bir kız. Hayata ve başkalarının hayatına dokunabilmek, onun kendini gerçekleştirmesi demek...




Ve gelelim Amelie ve aşk konusuna; 

Amelie gibiyim bende bu konuda. Aşkta da istediğim hayallerimdekini bulabilmek biraz da olsa. Hayallerimde büyüttüğüm bir beyaz atlı prens değil ama; hayallerini hala temiz ve saf tutabilen, hala kendisini mutlu edebilmeyi başarabilen biri. Mutluluğu çok uzakta aramayan, yakınında da var iken kıymetini bilmeye çalışan... 

Aşkı beklemek değil de, arama çabasına giren biri Amelie. Aşkı köşe bucak da arasak çıkar mı karşımıza bilmem ama, Amelie buna daha çok inandırıyor insanı... :) 


Hayallerimi hayatımın başucunda tutan bir insan olarak, bu film beni mutlu eden filmlerden biri oldu. Hayaller kuran her insanın beğenebileceğini iddia etmek yanlış aslında ama, izledikten sonra böyle düşündüğümü eklemeliyim...

Amelie, benim hayatıma güzel bir karakter olarak girdi bu filmle. İyilik yapanın iyilik bulacağını düşünüyorsak hala, Amelie gibi pes etmemek gerektiğini düşünüyorum. Herkes bir olmaz fikrini gösteriyor film demiştim ya, aslında herkesle aynı olmayışımızın güzel olduğuna daha da inandırıyor bu film. Birilerine benzemeye değil de, içimizdeki hayalleri yaşatmaya daha çok çabalamalıyız...

Duygularımı ve düşüncelerimi anlatmaya çalıştım. Başarılı olduğumu düşünüyorum kendi açımdan. Sevgilerimle... :)


Not: Resimler Google Görsellerden alıntıdır... 

Not: Filmi izlemiş veya izlememiş olun, yine de bu albümü dinleyin derim Yann Tiersen- Amelie Soundtrack

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...