26 Temmuz 2015 Pazar

Okudum - Eldest



Şubat ayından beri gerek dersler gerekse de yoğunluklar dolayısıyla elimde dolanan ama bir türlü bitirmeye fırsat bulamadığım bir kitaptı Eldest... Mero'mun bana verdiği Ejderhalar Serüveni serisinin 2. kitabıydı Eldest. İlk kitap Eragon idi, okudum yazısı burada...

Eldest ise dün bitti. Bana göre başlangıçta, Eragon'dan biraz daha durgundu maceraları. Ama yarısından sonra, Eragon'dan daha çok hareketli ve daha macera dolu olduğunu görmüş oldum. Cümleleri ve maceraları ile kitabın yarısından sonra beni kendine bağlayan bir kitap oldu. Eldest'te beğendiğim ve not ettiğim birçok cümle oldu mesela, Eragon'a göre daha çok... :)



Son üç haftadır diğer yarıya epey odaklandığımı belirtmemde fayda var. Çünkü kitabı, bir elime alıp bir bırakmak zorunda kalıyordum derslerime ve sınavlarıma odaklanmak zorunda kaldığım zamanlar. Ama buna rağmen, yeniden elime aldığımda serüvenden kopmamış olduğumu görmek güzeldi. Yani, hani bir kitabı okuyamazsınız da yarım bırakırsınız gibi bir şey değildi benimki. Derslerin yoğunlaşması ile uzun kitaplar alamaz olmuştum elime. Yatmadan öncesinde de kitap okumalarıma ara verdiğim günlerdi... Hep yarım kaldı Eldest. Ama 2 haftada diğer yarısı ile kitap bitti. Dilerim bundan sonra serinin geri kalanında aynı durum olmaz, yarım bırakmalarla dolu dolu... :)


Not Aldığım Cümlelerim var bu kitaptan, hem de birçok aslında. Ama ben en sevdiğim 3 tanesini yazmak istiyorum; 

Sayfa 281; Yalnızca eğer kendini sakat olarak görüyorsan sakatsındır. İyimser olmalısın, çünkü olumsuz görünüş her türlü fiziksel yaralanmadan daha büyük bir engeldir.

Sayfa 442; İstediğin her şeyi birkaç sözcük söyleyerek elde ettiğinde amaç önemsizleşir, yalnızca ona ulaşmak için yaptığın yolculuk önem taşır.

Sayfa 445; Sende başka kimsede olmayan bir yetenek var. Tarihin, yaptığın işler ve durumun. Yaratacağın şey için bunları kullan. O zaman eşsiz bir şey çıkar ortaya. Ne yaparsan yap senin için önemli şeye dayandır. O zaman bir derinliği ve anlamı olacaktır.

Serinin Diğer Kitaplarında Artık Sıra...



Altın Kitaplar yayınlarından, Christopher Paolini'nin serisi bu elimdeki. Merom vermişti bu seriyi, epey zamandır bu tarz fantastik okumadığımdan ötürü biraz tereddütüm olmuştu başta. Ama sonrasında Merom gibi "Bir Ejderham olsa nasıl olurdu acaba?" diye düşünmedim değil. :) Ama Eldest kitabında, yok ben uğraşamazdım sanırım büyük bir çaba gerekiyormuş, fazla yorucu dedim. Benim ruhuma aykırı sanırım biraz, savaşmak ve tehlikenin içine bilerek atılmak. Öncesinde büyük cesaret toplaması yapmam lazım, uzun bir süre... 

Üst resimde serinin diğer iki kitabı var. Eldest'ten sonra Brisingr, sonra da Miras var... Eldest'ten sonra seriyi bitirmek için daha çok heves ettim. Her ne kadar macerası başta durgun gelse de, seriye daha çok bağlandığımı söyleyebilirim Eldest'in yarısından sonra. Tabi ki bu durum, altını çizdiğim cümlelerin güzelliğinden ötürü böyle biraz da... :)

Kitap dün bitti, Türkiye'nin güzel havası ama karışık gündeminde okudum yazısı gelsin bari dedim. Dilerim huzur da mutluluk da iyi haberler de bizleri bulur... Mutlu Pazarlar... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...