10 Kasım 2016 Perşembe

Şiirlerle Hayat #16 - Saat 9'u 5 Geçe


Ortaokuldaki 10 Kasım'larımı hatırlıyorum her 10 Kasım'da; kasımpatı çiçekleri ellerimizde, Atatürk'ün büstüne anma töreninde bıraktığımız 10 Kasımlar... Sonra 10 Kasımlarının öğlenden sonralarında okulumuzun büyük salonunda, mutlaka izlediğimiz Sarı Zeybek belgeselini hatırlıyorum. Bir de her 10 Kasım günü okuldan dönüşte, ağlaya ağlaya çıktığım evimizin merdivenlerini...

Hep duygulanmışımdır 10 Kasımlarda, vatansal duygularla daha da başka. Sarı Zeybek belgeseli en sevdiğim belgesel, kasımpatıları da en duygusal çiçekler olarak kaldı hayatımda...

Derken hayat boyu ne şiirler ezberledik böyle, hayatımıza ülke ve millet sevgisini içimize katan şiirler; bunlardan biri Saat 9'u 5 Geçe şiiri oldu, ezberimde kalan Atamla ilgili şiirlerden biri... "Bazı borçlar vardır ödeyemezsin." diyorlar, "Olmasaydın, Olmazdık." ve "O büyük bir liderdi.". Evet bunlar benim için de hep geçerli oldu. Atamız ve onunla beraber nice bu vatan uğruna kanını dökmüş yiğitler... Sayelerinde varız, iyi ki bu vatanı ve bu satılamaz değerleri bizlere armağan etmişler. İyi ki varmışlar...

Bu yazı Atama, atamla ve atam gibi vatanını seven ve koruyanlara sevgi, saygı ve özlemle...


Bu alttaki şiir, benim ezbere yazdığım bir şiir. Bugün 10 Kasım, Mavi Gözlü Dev'in bu dünyaya gözlerini yumduğu yer. Ama insan unutulunca ölürmüş esas anlamda, Atamı unutmayacak nice insanlardan biriyim bende. Ruhu şad, toprağı bol olur inşallah. Değerlerine sadece hatırlayarak ve hatırlatarak da olsa sahip çıkacağıma inanıyorum... Bugün matem günü değil, Atamızı anma günü. Bize böyle öğretildi, ben ve biz de bunu yeğenime ve nesillerimize öğreteceğiz inşallah. Şiirlerle Hayat'ta da bugün 10 Kasım'a özel işte,, Saat 9'u 5 Geçe şiiri var... Not; Sarı Zeybek'i izlemeyenlere de öneririm izlemenizi, etkilenilmeyecek ve izlenilmeyecek gibi değil bence... Sevgilerimle... :)

Saat 9'u 5 Geçe

Saat 9'u 5 Geçe 
Atam Dolmabahçe'de
Gözlerini kapamış, 
bütün dünya ağlamış.

Doktor doktor kalksana, 
Lambaları yaksana
Atam elden gidiyor,
Çaresine baksana.

Uzun uzun kavaklar
Dökülüyor yapraklar
Ben Atama doymadım
Doysun kara topraklar.

Müze müzeye bakar
Müzede Atam yatar.
Atamın çocukları
Atama selam çakar.

...

Not; Bu şiirin anonim olduğunu öğrendim, Atatürk'ün ölümü üzerine Kırşehir yöresine ait bir maniden uyarlanan bir şiiirmiş. 10 Kasım'ı küçüklüğümüze dair öyle anlatıyordu, resmen ortaokul yıllarıma geri döndürüyor hala. Peki ya sizin 10 Kasım'larınız nasıl geçerdi? Atamızın izinde, ülkemizin yeniden güzel günlere doğru gittiği günlere olsun inşallah. Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...