1 Ocak 2017 Pazar

2017'de İlk Hedeflerim Ve Planlarım


Dün gecemiz alt resimdeki görüntüler eşliğinde eğlenceli ve güzel geçti. Ablamlar, biz, alt komşumuz; 3 çekirdek aile şeklinde önce güzel yemek, sonrasında sohbet-muhabbet-çay-Tombala eğlencesi ile dolu dolu bir akşam geçirdik... Gece bitmeden hemen öncesinde aldığımız habere kadar her şey çok güzeldi, sonrası ise bir o kadar üzücü idi.

İlk önce şöyle başlamak isterim ki; dün gece Reina'da yapılan saldırı, dilerim 2017'nin ilk ve son kötü olayı olur. Ülkece ve dünyaca kayıplarımız için Allahım sabırlar versin cümlemize... Dün gece ne kadar güzelse, bir o kadar da buruk başladık bu sebeplerle yeni yılın ilk güne; Allahım rahmet eylesin kayıplarımıza. Son olsun, bir daha hiç olmasın! (Ne olur Allahım!)


Biliyorsunuz artık; hayatımın her anında kararlarım ve planlarım var, senelerdir bu böyle. Ve 5-6 senedir de uygulayabilirliğimi kendime kanıtladığım bir düzen halini aldı artık bu durum benim için. 2017 için de yine kararlar aldım, uygulamadan geçmeyeceğime dair söz verdiğim kararlardı bunlar yine. "Baştan itibaren sıkıya alacağım 2017'de kararlarımı." dedim bu sefer. Ertelemeden sene başından sene sonuna dek, alışkanlık haline getirmek istediğim maddelerim var kendim için...


Öncelikle; Sevdiklerimizle; Sağlık, mutluluk, huzur ve barış dolu bir yıl olması dileğimi tekrar yineleme gereği duyuyorum... Ülkemizde ve Dünyamızda,  daha güzel hayatlar mümkün olur umarım.


Önceliğim Hep Sağlık;

Sağlıkla-mutlulukla ailem ve sevdiklerimle beraber yaşayabilmek için, sağlık geriye atamayacağım bir şey. 2016 yılında, yeme içme düzenimi ve kendimi kontrol altında tutabilmeye dair birçok şeyi gerçekleştirdim. Ama yapamadığım bir şey var ki işim görevim ve durumum ne olursa olsun devam etmem gereken bir düzen oluşturdum ama bir türlü tam olarak uygulayamadım kendime. Bu benim eksikliğim, bahanelerime çok sığındım durdum 2016'da da...

Sınavlara yaklaştıkça, kalabalığımız gelenimiz gidenimiz bol oldukça, ruhen ve bedenen kendimi her kötü hissettiğimde aksattığım düzenim vardı 2016'da da... Yapmam gerekenlerin tam listesine tekrar yenilik getirdik Aralık'ta, Fizyoterapistim Yasemin ile çalışmaya başladığımızda. Bu düzene göre, listemdeki şu madde çok net; her ne olursa olsun aksatmamam gereken, solunum, dinlenme ve aktif olma durumlarım var.

Bu maddelerim Yasemin'den öncesinde de vardı, ama dediğim gibi çok aksamaya uğradı. Haftada birkaç kez yapıyordum tam anlamıyla, günlük az da olsa değinsem bile yetmiyordu işte... Bunları unutmadan her gün ama her gün, çok geçerli nedenlerim haricinde, aksatmamam gerekiyor...


Yazmaya Hep Devam Edeceğim;

Sağlığıma dikkat etme konusunda olduğu gibi, "derslerim var-şu sıra müsait olamayacağım ne de olsa" diye es geçtiğim yazma unsurumu ön planda tutmam gerektiğinin de olabildiğince farkındaydım 2016'da. Bloğuma ve hikayelerime de verebildiğim en belirgin ağırlık 2016 Kasım-Aralık'da gerçekleşti yine...

Sadece bloğuma ve hikayelerime değil; kendime de çok yazamaz oldum 2016'da. Oysa hayallerimi gerçekleştirebilmem için; bloğuma, hikayelerime ve de kendime yazmaya devam edebilmem çok önemliydi. Unutmadım ama es geçtim diyebiliriz. Bu sene es geçmeyeceğim. Bu bloğumda, Didem'in Gözünden adlı sayfamda da, yani burada ve hikayelerimde de sizin beni benim de kendimi sıklıkla bulabileceğimi umuyorum bu sene... :)

Ve en önemlisi belki de; benim, ailemin, dostumun bir hayalimizi gerçekleştirmek için daha çok çabalayacağım, hayatımı yazmaya daha çok odaklanacağım...


Daha Çok Kitap Okumayı Arzuluyorum;

2016'da okuduğum kitap sayısı 16'yı geçemedi. Bakınız; 2016 Yılında Okuduğum Kitaplar... 2016'da bu durum için de bir hedefim vardı ama bu durum sadece sabit olarak 50 kitap okumaktı. Yine derslerim ve tedavime odaklanma hallerim sırasında, bulduğum fırsatlarda (Haftada 3 veya 4 gün) kitap okumayı unutmamaya veya ertelememeye çalıştım. Oysa yapmam gereken şey, her gün kitap okuma alışkanlığımı kaybetmememdi. Bunu 1,5 senedir kaybettim neredeyse. Okumayı unutmadım, ama kitaplarımı eskisi kadar sıklıkla elime alamaz oldum.

Bu sene için kitap okuma hedefim; her gün en az 15 dakika, sene sonunda da "en az" 25 kitap okumuş olmak. Hedefimi 2017 için; derslerimin, sağlığımın, yazma durumumun ve tüm hayatımın bir arada olmasının mümkün olacağı bir düzeye çektim. Sıksam kendimi yapabileceğimi bildiğime göre değil, sıkmadan da düzenli şekilde yapabileceğim kadarına...


Filmler İzleyeceğim;

Film izlemek için uzun zaman bulamaz olabildiğimi gördüm 2016'da. Ama buna rağmen, nihayet bir film izleme listemi bitirebildim. 2016'da izlemeyi bitirebildiğim filmler listem, burada Ve şöyle olması gerektiğine karar verdim bu konunun da; bir ay'a en az 8 film sığdırabilmeliyim. Nefes almaya fırsat yaratmayınca kendine, daha kararır ve mutlu olmaktan korkar oluyormuş insan. Tek bir noktaya odaklanmamalı, takılı kalmamalıyım yine bende.

Bitirebildiğim listemin ardına bir liste bile eklemiştim, İzlemek İstediğim Filmler Listem 2... Bu konuda ilk hedefim son izlemek istediğim filmler listemi, sonrasında da diğer izlemek istediğim başlıca filmlerimi izlemek olacak böylece... :)



Ve Şimdilik Son Olarak; 

Sevdiklerimle daha fazla vakit geçirebileceğim, kendi düzenimi ve kendi sağlığımı daha da çok önemseyeceğim, daha çok okuyup, daha çok izleyip, daha çok hayata ve ailecek hayallerimize odaklanabileceğim bir sene diliyorum; kendime, aileme ve hepimize... 


Aralık 2016'da; sağlığım, derslerim, yazma hayalimi hep canlı tutmam, hayata odaklanmam ve diğer tüm durumlar için ajanda tutmaya başlamıştım. Faydasını da görmeye başladım üstelik... Dilerim tüm kararlarım ve kararlarımız, başından sonuna aynı kararlılıkla gider ve hayallerimize de kavuştuğumuzu görürüz yine bu yılın sonunda hep birlikte.


Sevgilerimle; barış ve umut dolu bir seneden, umduklarımızı bulabilmemiz dileğimle... :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...