18 Mart 2017 Cumartesi

Er Halil'e Mektubum Ve Çanakkale - 18.03.2017


Bugün 18 Mart ve ben bugün diğer 18 Mart'larda yapmadığım bir şeyi yaptım. Bir askere mektup yazdım. Esasında paylaşmayacaktım burada ama günün anlam ve önemine dair ülkeme ve de geçmişimize dair umutlarımı ve şükürlerimi dile getirmek istedim...

Çanakkale; bir destanın yazıldığı, ülkemizin kurtarıldığı yerlerden biri olmanın yanı sıra, yabancı askerleri de bağrına basan askerlerimizin savaştığı yerdir. Gidin o topraklara, göreceksiniz; barış kokar, hüzün kokar, acı kokar, tarihler anlatılır ve efsaneler sunulur önünüze. Ama oradan dönerken, umut ve inanç dolu dönersiniz yerinize yurdunuza. Biri ilkokulda okurken okul gezisiyle, diğerleri ailemle her bir yanını elimizden geldiğince olmak üzere birçok kez gitmek nasip oldu. Oralar bir başka gelir, bir başka vatan, bir başka sizin hissiyatı verirmiş meğer her defasında insana...

Gezdiğim gördüğüm kadarıyla, Çanakkale- Gelibolu Şehitliklerini ve bazı tarihi yerlerini, çektiğimiz resimler ve hissettiklerimiz ile buradaki yazımda bulabilirsiniz...


Turkcell reklamlarında çıkan haberi duymuş veya görmüşsünüzdür belki, Çanakkale askerlerimize mektuplar yazabileceğimiz Çanakkaleye Mektuplar sitesini... O siteyi Turkcell açmış ve yazılan mektuplarla ağaçlar dikilecekmiş... Bugün Youtube reklamlarında karşıma çıktı ve neden olmasın deyip yazmak istedim. İçerisinden mektuplar seçilecekmiş ve onlarla dikilecekmiş galiba ağaçlar.

Ben mektubum seçilse de seçilmese de, günün anlam ve önemine yönelik bugün yaptığım bu şeyi hatırlamak istiyorum. Teşekkürlerimi buradan da dile getirmiş olmak istiyorum. Tüm hislerimle, tüm Çanakkale'de onların savaştığı topraklarda bulunmuş olmanın gururuyla yazdım mektubumu. Siz de bir mektup cevaplansın isterseniz canakkaleyemektuplar.com sitesine girebilir, mektup yazabilirsiniz.

Çanakkale Zaferi'nin 102. yıl dönümünde bir kez daha; Tüm Çanakkale şehitlerimizin ruhu şad olsun, mekanları cennet olsun inşallah diyorum...



SEVGİLİ MEHMET OĞLU HALİL,

SİZİN ZAMANINIZDA BÖYLE SESLENİLİRMİŞ. SİZ ATAMIZ, ÖMRÜNÜ BİZLER İÇİN FEDA EDEN, SEVGİLİ DEDEM.

HEPİNİZ BİZLER İÇİN SAVAŞIP BU CENNET VATANI KURTARDINIZ YA, DİLERİM ÖTEKİ DÜNYADA YERİNİZ CENNETTİR VE ŞEHİTLİK MERTEBENİZDE RAHATSINIZDIR. ÜLKEMİZ ZOR ZAMANLARDAN GEÇMEYE DEVAM EDİYOR. VE BİZLER SİZLERİN KORKMAYA HALİNİZ OLMADIĞI ZAMANLARI GEÇİRDİĞİNİZİ BİLSEK DE YER YER KORKUYORUZ, GELECEK NESİLLERİMİZ İÇİN. AMMA VELAKİN SİZLERİN ÇİZDİĞİ O TARİHİN SAYESİNDE DE YÜREKLENİYOR VE HEMEN KORKULARIMIZDAN DİRİLMEYE UĞRAŞIYORUZ. KURTULUŞ SAVAŞI, ÇANAKKALE SAVAŞINI ATLATTI BİZİM ATALARIMIZ DİYORUZ.

BİZLER SİZLERİN YÜREKLERİNİZİ TAŞIYAN EVLATLARINIZ, OĞULLARINIZ KIZLARINIZ, TORUNLARINIZ, GELECEĞE KAZANDIĞINIZ DEĞERLERİ TAŞIMAK İÇİN ÇABALAMAYA DEVAM EDİYORUZ... YER İLE GÖK BİRLEŞTİĞİNDE, SİZLERİN DÜŞMAN ASKERLERİYLE YARDIMLAŞTIĞINIZ GİBİ KOCA YÜREKLE BİZLERİ DE KUCAKLAYABİLMENİZ NASİP OLSUN DİLİYORUM... YER İLE GÖK BİRLEŞMEDEN DİN-DİL-IRK VE VATAN AYIRMADAN BİRBİRİMİZİ KUCAKLAYABİLMEK VE BARIŞ İÇİNDE YAŞAMAK NASİP OLSUN YENİDEN ÜLKEMİZE İNŞALLAH. SİZLERİN SAYESİNDE YAŞADIĞIMIZ BU VATAN HEPİMİZİN. BUNUN BİLİNCİYLE YAŞAMAYI HALA SÜRDÜRÜYORUZ... CENAB-I ALLAH; DÜŞMANA BİZLERİN HELAK OLDUĞUNU GÖRMEYİ NASİP ETMESİN VE TOPRAKLARIMIZI BİR DAHA İŞGAL ETTİRİP CANLARIMIZI YAKMASIN...

GİTTİĞİM-GÖRDÜĞÜM VE ÖVÜNDÜĞÜM YERLER, ÇANAKKALE'DEKİ O GÜZELİM VATAN TOPRAĞIMIZ; SİZİN HER BİRİNİZİN YATTIĞI YERLER VE O GÜNLERDEN BUGÜNLERE TAŞINABİLEN DEĞERLERİMİZ... ORALARA GİTMEK, MEZARLARINIZIN BAŞINDA BİR FATİHA OKUMAK BANA DA NASİP OLDU. VE SİZ HALA DUALARIMIZDA, KALBİMİZDE VE DİLİMİZDE BİZLERLESİNİZ.

SEVGİLİ ER HALİL, ÜLKEM BİRAZ ZOR DURUMDADIR DEMİŞTİM AMA UMUDUMUZ HALA BİZİMLEDİR. EĞER ORALARDAN GÖRÜYORSANIZ HALİMİZİ, BİZLERİN SİZLERİN YÜREĞİNİZDEKİ UMUDU VE İNANCI HALA TAŞIDIĞIMIZI UNUTMADAN İZLEYİN. YENİDEN FERAHA ÇIKACAĞIMIZA VE ÜLKEMİZİ ZOR DURUMLARDAN KURTARACAĞIMIZA İNANCIMIZ TAMDIR. TOPRAĞINIZ BOL MEKANINIZ CENNET KABRİNİZ NURLA DOLSUN... EMEKLERİNİZİ BİZLERE HELAL EDERSİNİZ DİLERİM ÖTEKİ DÜNYADA, BU VATAN BU TOPRAK ANANIZIN AK SÜTÜ GİBİ SİZLERE HELALDİR.


SEVGİLERİMLE, TORUNUNUZ DİDEM KÖSE...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...