30 Aralık 2017 Cumartesi

2017 Nasıl Geçti; 2017'ye Değerlendirmeler, 2018’e Hedefler


2017 henüz bitmedi ben bu yazıyı yazarken ama geçti gidiyor yavaşça, yarın 2017’nin son günü… Bir daha gelmeyecek bir yılı daha uğurluyoruz; garip, güzel ve heyecan verici hala bu durum benim için… :) Değerlendirmeler en sevdiğim durumlardan biri… Bugün 2018 adına planlarımı yazmaya da geldim ama önce istiyorum ki yine gitmek üzere olan yılı değerlendireyim…  :)

Benim için 2017; birkaç ayı iyi, birkaç ayı kötü, birkaç ayı yine iyi ve tamamıyla gri bir sene idi… Kötü günleri iyiye de bağlayan; üzen ama toparlayan da bir yıldı. Birçok açıdan birkaç yılı bir arada yaşamışız gibi bir his bıraktı bende, özellikle son 3-4 ayda yordu da toparladı da… Çok korkular yaşadım başa da çıktım, ama unutamayacağım korkulardan birini anılarda hafızalara kazıdık maalesef 2017’de. Allahım bir daha yaşatmasın diyerek yaşadık o korkuyu ama “çok şükür” diyerek de atlattık – en korktuğumuza uğramadık şükür!  Her anı ve her acı bir ders bizlere biliyorum ama Allah beterlerinden korusun bizleri nice yıllardan inşallah… Ve şimdi yarından sonra 2018…



Birçok başarılara sahip bir yıl da oldu benim için 2017; gerek sağlık açısından, gerek derslerim açısından, gerekse de kavuşmalarımız açısından… Bizden hissettiğim noktalar, başarılar açısından güçlü hissettirmesindendi. Üzüntülerimiz de oldu sevinçlerimiz de, tam bir gri idi! 

Sağlığım adına; bağdaş kurma, örümcek sisteminde de olsa hareket kabiliyetimde gelişme, eskiden yapabildiğim üzere yatağımdan tek başıma oturur vaziyete gelebilme, gibi beceriler kazandım yeniden. Beni motive eden birçok etken oldu ama en büyük etken de kendimdim. Vücudumun ağrıları azaldı bu sene ve birçok açıdan kendimde cesaret bulabilmeme sebep oldu bu durum da. Ama son iki ayda korktuğum sinir ağrılarım da oldu, şükür onu da atlatabildik ama…

Derslerimde ise; bu dönem itibariyle, son 6 derslerimi bitirme uğraşındayım. Bir önceki dönemde bu duruma gelebilmek için bir ders harici derslerimi verebildim… Kaldı son 6 ders, umarım 2018’de mezun olabileceğim…

“2017’de çok kitap okuyup, çok film izleyeceğim” demiştim. Kendime yeniden bir ismi olsun diye koyduğum 25 kitap hedefimi geçemedim, ama her ay için 8 film izleme hedefimi yerine getirebildim. 25 kitap hedefimden, 17 adet kitap okuyabildim; tüm sene boyunca aylık film izleme hedefime ise sene sonu durumu ile kavuşmuş oldum diyebilirim. 2017’de hiçbir ayı film izlemeden geçirmedim, 75 film izledim bu ay da dâhil… :)

2017'de Okuduğum Kitaplar yazım burada...

Ayrılmalar da oldu 2017’de, kavuşmalarımız da… 2017’nin başında, annemin teyzesi Mercan halamızı kaybettik… 2017’nin sonuna doğru ise, dayımın eşi Hatice yengemin babası Hüseyin amcamızı kaybettik… Kayıplarımız bizi çok üzdü, Allah topraklarını bol mekânlarını cennet etsin inşallah… İyi-kötü tüm olaylardan sonra, uzak-yakın sevdiklerimizle bir araya gelmek bizleri toparladı 2017’de. Dilerim hep sevdiklerimizle toparlanalım ve Allahım bir daha sevdiklerimizin acılarını bize göstermesin…

2017 adına daha fazla bir şey söylemeyeceğim, böyle geçti işte; grisiyle, acısıyla-tatlısıyla, İnişleri-çıkışları ve de başa çıkışları ile…



Ne güzel anılar biriktirdik sevdiklerimle 2017’de, en sevdiklerimin varlıklarını gösteren fotoğrafları seçip bir kolaj yaptım bu sene; çok gezdik, çok öğrendik, çok güldük, çok hüzünlenip-ağladık ve gönderiyor olmak belki de bu çoklardan ötürü 2017’yi bizlerden kabul etmemi sağladı… :) Bu seneki 2017 kolajlarımı ayrı sevdim, her aydan birer fotoğraf ile ayrıca özene bezene ekledim fotoğraflarımızı… 2017’de yanımda olan, beni güldüren, destekleyen, sevgisiyle onure eden ve candan bildiğim her sevdiğime teşekkürlerimle bu fotoğraflar… :)

2018 İçin Planlarıma, İsteklerime Ve Düşüncelerime Gelince;

2018 için de çok bir şey istemiyorum aslında… 

* Hayallerime giden yolda duraklamamak istiyorum mesela; çok okuyup çok yazmak, çok egzersiz yapıp sağlığımda sağlam başarılar kazanmak, filmler izlemek ve çok üretken olmak istiyorum…

*Zinciri kırmamak istiyorum 2018’de kararlarım adına; egzersizlerimi, kitap okumalarımı, kendi adıma verdiğim kararlarımı ihmal etmediğim bir yıl olsun istiyorum… Zinciri Kırma ne demek derseniz, Barış Özcan’ın videolarından öğrendiğim güzel bir toplumsal etkinlik olan bu durumu siz de buradan bakabilir ve öğrenebilirsiniz de… :) 2018’de beraber zincirleri kırmayalım, 2018 zincirlerimizi kırmayacağımız bir sene olsun hepimiz için!

* Yenilmemek istiyorum hiçbir zorluğa, yenilmemek de değil istediğim aslında zorluklar karşısında her defasında daha da fazla yıpranmamak istiyorum. Yeniden devam etmeye hep güç bulabilmek! Bu yüzden kendi içimden gelişmek ve toparlanmak istiyorum, önce ruhen sonra bedenen. 2018’de meditasyon yapmalara ve kendimi daha çok geliştirmelerime önem vermek istiyorum o sebeple… :)

* Sağlıklı beslenmek adına, hassasiyetim olan besinlere karşı kendimi koruyorum artık. Zayıflamak adına yapmak istediğim başka şey yok artık aslında, beslenmeme dikkat etmeye devam edeceğim yeni yılda da. Ama gel görelim, bu konu adında kendim adına zinciri kırdığım çok durumlar oluyor hala… Sağlıklı beslenmeyi ihmal etmek de değil bu, küçük ihmalleri göze almak ve dağ gibi durumları göğüslemekten vazgeçmem gerek sadece…


* Bunlar tabii kendi adıma istediklerim, bir de sevdiklerimle beraber hayatımda istediklerim var;

- Başa çıkamayacağımız zorluklarla sınamasın Allahım bizleri inşallah…
- Hayallerimizi gerçekleştirebilelim beraber…
- Acılarımız ve zorluklarımız elbet olacak, her birinden birbirimize kenetlenerek toparlanabilmemiz nasip olsun bizlere…
- Sağlığımız, mutluluğumuz ve huzurumuzun hep sevdiklerimizle olduğu bir yıl olsun…

= Biliyorum; yeni yıl olgusu, hepimize şansın sağlığın paranın mutluluğun ve bilimum güzelliklerin bizi bulduğu bir sene olmayacak. Dilekler dilemek, hayaller kurmak ve çabalamak bizim işimiz. Ben hepimiz için diliyorum ki olması için çabalamayı ve de gelişmeyi elden bırakmadığımız bir sene olsun…

Kısacası 2018, içten dışa kendimizi geliştirebileceğimiz bir yıl olsun hepimiz için! :) Dostuma bir söz çok mantıklı gelmiş, “2017’den kötü olmasın” demiş biri ona… Ben de her defasında bir önceki yılı aratmasın diyorum ama az istemek de mantıklı gelmiyor. 2018 güzel bir yıl olsun; şansıyla, sürprizleriyle, mutlulukları ve umutları ile…

Son olarak 2018;

Var olanı götürmesin, hayırsızı getirmesin ve bize bizi kaybettirmesin! :)

Çocukların güldüğü, zalimlerin ders alıp durulduğu, haklı ile haksızı ayırt etmenin her bir vatandaş için kolay olduğu bir sene olsun! :)

2017’de bizim senemiz gibi idi ama 2018’de ta içimizden olsun, bizim olsun… :)

Hepimize musmutlu bir yıl olsun! =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...