11 Mayıs 2016 Çarşamba

3 Ay Biter, 21 Gün Başlar


Bundan yaklaşık 3,5 ay önce, yeni bir maratona başladığımı ve bu maratonun 3 ay süreceğini bundan da büyük bir gelişme katetmeyi beklediğimi söylemiştim. Bundan "detaylı halde de bahsedeceğim daha sonra" demiştim de, bahsedememiştim hani. İşte o 3 aylık süre bitti bile. Aralarda verdiğim 1-2 haftalık dinlenme süreleriyle ve üzerinden geçen 1 hafta ile 3,5 ay olmak üzere tamamlandı bile...

3,5 ay önce bahsetmiştim bu konudan ayrıca, o yazımı da burada bulabilirsiniz... 




Gelelim benim bu 3,5 aylık süreye neler sığdırdığıma, ne alışkanlıklar kazandığıma;


  • Bu 3 aylık süreye girmeden önce; hiçbir günü eksik bırakmamak üzere diyaframa ağırlık koymalarıma başlayacağıma dair plan yapmıştım kendime. Aralarda günler atlamış da olsam, yapamadığım günleri toplarsak, sanırım o da 2 hafta çıkar sadece hesap olarak...
  • Oturduğum yerde yaptığım -şimdilik ayak hareketlerimi ön planda tutarak- hareketlerimi, günlerimin alışkanlığı boyutuna getirip hiç unutmadan her fırsatta yapmayı amaçlamıştım. Yaptım da, şimdi ağrım olmadıkça es geçmiyor ve bu ihtiyacımı unutamıyorum resmen.
  • İçtiğim su miktarının, en azından günde 8 bardak olmasına dikkat etmeye karar vermiştim. Ve her gün sabah kalktığımda, dişlerimi fırçaladıktan sonra kahvaltıdan önce içtiğim su ile 1 diyerek saymaya başladım. Ve bu yolda da öylesi bir yol katettim ki, her gün su içmeyi yeniden unutmamaya ve çok sevdiğim o bol su içme alışkanlığımı kendime hatırlatmak zorunda olmama sebep kalmadı.
  • Yediklerimi kontrol etmeye devam edecek ve sağlıksız beslenmek adına, abur cubur diyebileceğim besinleri hayatımda bulundurmayacaktım bu süreçte. Zaten yeterince az olan bu unsuru toplamda daha da az'a indirdim. Ve sağlığım için yeniden, öğlen ve akşam yemeklerim için tek bir tabak yemek yeme kararımı yeniden uygulamaya başladım.
  • Düşüncesel olarak kendimi geliştirmeye gayret vereceğim demiştim bir de. Hiç değilse, "yatağıma yattığımda mutlaka aklımdan bütün düşünceleri atarak; ne istiyorum, nasıl istiyorum -ve isteklerimi de geç- bu boşlukta beynimin yönlendirdiği gibi nerelere gidiyorum, nerelerde zihnimi olabildiğince sağlıklı şekilde olumsuz düşüncelerden arındırabiliyorum" diye daha da detaylı bir şekilde zihnimle oynamaya odaklandım. Bir tür meditasyona sakinlikle de giriş yapmış bulundum, daha ciddi anlamda üstelik...

Ve nihayetinde 3,5 ay bitti. Yapmak istediklerimi yerine getirdikten sonra, alışkanlık edinmek istediklerime kavuştum ve bırakmak yok bundan sonra Allahımın da izniyle... Ama bu arada başka bir şeyleri daha keşfettim ve kendimi bu konularda da geliştirdim. 

Mesela ağrı eşiğim çok düşüktür benim. Bu süre içinde istemeden ağrı eşiğimi dayanma derecemi güçlendirerek geliştirdiğimi gördüm. Ağrılı gecelerim ve gündüzlerim sürüyorsa bile, dayanmaya gücüm ve çare aramaya halim var artık yeniden. Tamamen hakim değilim tabi hala vücuduma, o hakimiyet için denize girebileceğim zamanı (yani bu yaz'ı) bekliyorum. Ama belirgin ölçüde aldığım gelişme şunlar oldu diyebiliyorum; ağrılarımı dayanabilecek hale getirmek ve bu ağrılara çare olabilecek durumları anlayıp uygulayabilmek... Bu benim için aldığım başlangıç gelişmelerden biri, devamı geleceğine inancım hala büyümeye devam ediyor çok şükür...


Ve 3,5 Ay Biter, 21 Gün Başlar...


Gülüşümle azmimi yineleyebildiğimi görebiliyorum ve gülüşümle de kazanacağım zaferimi... :)


3,5 ay bitti ve bu sürede aldığım tüm notlarla beraber gelen alışkanlıklarım yanıma kar kaldı. Üstteki fotoğrafımın altına yazdığım gibi, yeniden gülüşümden ve neşemden azim aldım. Zaferime epey odaklanmaya karar kılmış durumdayım da ve bitmedi-devamlı da sürdüreceğim. Sadece bu alışma evrelerinden ötürü saydığım günler bitti. Üstüne Pazar akşamından başlayan 21 günlük bir süreç daha başlattım kendim için. Bu süreçte olacaklar, aslında hem devam eden ama bir türlü alışkanlık edinemediğim türden noktaları bulunan şeylerden...


  • Mesela yeme içme düzenim epey var, ama tatlı açısından kendimi durduramadığım zamanlar sıklıkta yine. Benim bu durum bazen, ayda 1'i 2'yi geçiyor üstelik. Bu duruma el ettiğim zaman da çok iyi hakim olabiliyorum kendime. Benim şimdi istediğim şey şu; tatlıya olan bu isteğimin açlık boyutuna ulaştığında, deli gibi saldırma hallerimi durdurabilmek. Mesela az yediğimde bile, biliyorum ki yetiyor. Bir zerresi tüm tatlı ihtiyacımı durdurabiliyor. Ama içinde bulunan şekerin hissettirdiği, "Doymadın, ye biraz daha." hissi resmen beni alıkoyuyor. Yedikçe yiyesim geliyor. Bu duruma çare olacak bir şey biliyorum, deli gibi istek duysam da bir süre yememek... Ve üniversiteye gitmeden öncesinden başlayıp, üniversitede iken uyguladığım üzere; kola'yı bırakmamda bu çok işe yaramıştı. Tatlı bazen kendimi bağımlı gibi hissettirmeme sebep oluyor resmen...

  • Yediğim tatlı miktarı, günde 1 fincan şekersiz Türk Kahvesinin yanında yediğim 1 küçük parça ile sınırlı da olsa; bazen öylesine istiyorum ki, bu durum kendimi bağımlı gibi hissetmeme sebep oluyor resmen. Belli ki içerisindeki maddeler istek duyuruyor. Bu sebeple 21 gün boyunca; yedim içtim listem yapmayı ve bu yedikçe alışkanlık yaparak daha da çoğunu isteten tatlı meselesinden de, az yemek yemeyi sürdürme meselesinden de kurtulmayı amaçladım öncelikle kendime yeniden...

  • 3,5 aylık süreçte, ön planda tutmadığım ama yine çaba harcadığım kol hareketlerime yeni egzersizler ekledim. Kollarım 3,5 ay öncesinden daha iyi konumda, biraz daha açıldı gibi hissediyorum. Egzersiz hareketlerime kattığım eklemelerin de işe yarayacağını umuyorum... Bu eklemelerin de kollarımı biraz ağrıttığını eklemeliyim, ama birkaç güne o da geçer diye düşünüyorum. 
  • 21 gün boyunca gerçekleştirmeyi istediğim bir diğer şey de düşünsel boyutta. Düşünmek istemediğim ve beni deli ve istemediğim noktalara çekmesin istediğim düşüncelerim var. Düşünmemem ve içimde büyütmemem için, 21 gün boyunca kendime bunu da alışkanlık edinmem gerektiğini ve yerlerini olumlu düşüncelerim ile desteklemeye çalışacağım. 

21 Günün başlamasının gerektiğini düşünmem şu sebeptendir ki; "bir şeyi alışkanlık edinmek istiyorsanız, 21 gün boyunca tekrarlayın." diyorlar hep, 6-7 senedir duyuyorum hep ve de uyguladıkça faydasını da görüyorum. 3 ay ise bir şeyin etkisini gösterebilmesi için gerekli olan başlangıç süresi...

Ne zamandır sağlığımdan bahsetmiyor oluşumu, bugün bu yazı ile noktalamak istedim. Ne zamandır da yazmayı düşünüyordum zaten. İyiyim, biraz ağrılarım var ama eskiye nazaran daha hakimim kendi durumuma. Çok şükür... Ben liste tutmayı, yazmayı ve yazarak hayatıma gerekli düzenleri oturtmayı seven biriyim. Sormak isterim, sizin yaptığınız listeler var mı, uygulayıp da amacınıza ulaştığınız programlarınız var mı? Yazın bana lütfen. :)

Buralardayım, iyiyim ve azmimi yükledim kalbime çıktım yine bir maratona. 21 gün bitince neler olur göreceğiz zamanla. Sevgilerimle, görüşmek üzere... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğuma hoşgeldiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

İnşallah beni yorumlarınızdan mahrum bırakmazsınız... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...